4 februari 2019

c-space: BUURTHUIS 2.0

Toegegeven, alle technologische en virtuele communicatiesnufjes maken het leven van alledag een pak makkelijker. Soms heb je na alle Skype-calls, online shoppingsessies, Whatsappgroepjes en berichten op Facebook echter behoefte aan een echt gesprek. Het mag dan  ook niet verbazen dat allerlei initiatieven de kop opsteken waarbij mensen elkaar in levende lijve ontmoeten. c-space van CORES is er  zo een. Maak kennis met het buurthuis anno 2018.
 

Product/Business Developer Michael Janssens:  “Met c-space willen we de bewoners van onze  projecten gemeenschappelijke ruimte bieden, die  ze kunnen gebruiken voor yogasessies, feestjes, om te kaarten … Dat past perfect in de nieuwe deeltrend, waarbij delen belangrijker wordt dan bezitten. Dat merk je aan duizend-en-één dingen: autodelen, coworking, kledingruil … Met c-space trekken we die lijn door naar onze woonprojecten. In de wooncontext heb je bovendien te maken met het fenomeen dat we steeds compacter gaan wonen. Dat is onder andere het gevolg van het toenemende aantal singles en het gebrek aan betaalbaar vastgoed. Door die trend hebben de mensen in hun woning minder plaats om allerlei activiteiten te organiseren. c-space biedt hier het perfecte alternatief.”


DELEN WORDT BELANGRIJKER DAN BEZITTEN...


Sociale dynamiek

Het nieuwe concept van CORES biedt buurtbewoners de ruimte die ze nodig hebben, waar en wanneer ze die nodig hebben, zonder de negatieve aspecten van bezit. Michael Janssens: “We willen de diensten en activiteiten die c-space aanbiedt, uitbouwen op basis van de specifieke noden of vragen van de buurtbewoners. Op die manier dragen we ons steentje bij aan de sociale dynamiek en binding binnen de buurt.”

Lokale ambassadeurs

Niet alleen particulieren hebben trouwens nood aan ruimte. Dat geldt evenzeer voor lokale zelfstandigen, freelancers en bijberoepers. Michael Janssens: “Het aantal startende ondernemers en zelfstandigen in bijberoep scheert hoge toppen. Lokaal ondernemen was nog nooit zo populair. We bieden ook aan deze lokale ambassadeurs de mogelijkheid om hun producten en diensten vlotter aan de man te brengen én hun bedrijf te laten groeien. Je mag dus stellen dat c-space op een heel brede doelgroep mikt. Experimentele en creatieve mensen, sportliefhebbers en rustzoekers, buurtbewoners en ondernemers: ze krijgen er allemaal de kans om elkaar te ontmoeten en te versterken.”

In groen zuid
wordt C-SPACE
HET BUURTHUIS
VAN DE WIJK.

 

 

Ook Groen Zuid gaat voor c-space

Ook in Groen Zuid, de nieuwe wijk in Hoboken, krijgt het c-spaceconcept een belangrijke plaats. Michael Janssens: “c-space wordt het buurthuis van de wijk. Er is ruimte voor initiatieven die van het concept zelf uitgaan, maar ook de buurtbewoners krijgen de mogelijkheid om ideeën uit te werken. c-space initieert zelf een vrij toegankelijke coworkingspace, kleinschalige feestlocatie, entertainmentroom voor Netflix-bingewatching of de wekelijkse pokeravond, een vergaderplek of ‘dedicated’ werkplekken. Naast deze initiatieven krijgt ook de buurt de kans om de ruimte af te huren. Dat geldt trouwens ook voor de tuin. Dat kunnen zowel bewoners van Groen Zuid zijn als andere buurtbewoners. De locatie aan de Berkenrodelei maakt dit toegankelijker en zichtbaarder voor de rest van de buurt. Enkele voorbeelden van activiteiten: een wekelijkse kookstudio, een etalageruimte voor handelszaken uit de buurt, een rustgevende sportruimte voor yoga of mindfulness, knutselnamiddagen voor kinderen, een atelier voor kunstenaars. Er wordt eveneens een permanent toegankelijke ruimte voorzien die niet moet gereserveerd worden, om een gezellige babbel te doen met de buren, te coworken of gezamenlijk te studeren. Kortom, de mogelijkheden zijn legio!”

c-space in de praktijk

In ruil voor een laag vast maandelijks bedrag word je lid van de community.
Dat biedt een heleboel voordelen:

  • KORTINGEN OP PRODUCTEN VAN C-SPACEPARTNERS
  • VRIJE TOEGANG TOT DE ‘HUB’ (VOOR BIJV. COWORKING)
  • VERLAAGD LEDENTARIEF